Du kan få momsen refunderet for dit køb, hvis du tilhører én af nedenstående kundegrupper:
Uden for EU
Dette omfatter turister og udstationerede personer bosat uden for EU, inkl. Grønland og Færøerne. Det gælder også diplomater, ambassadeansatte samt udstationerede gennem Forsvarsministeriet.
Du kan ansøge om at få momsen retur på de varer, du har købt i Salling Groups fysiske butikker, og som du selv fører ud af Danmark med fly.
Bemærk, at der ikke ydes momsrefusion for letfordærvelige fødevarer. Dette er eksempelvis kølevarer samt frisk frugt og bær.
For at anmode om momsrefusion skal du henvende dig fysisk hos kundeservice i den butik, hvor du har købt varen og få udfyldt en tax free form. Du kan herefter med fordel henvende dig hos Global Blue i lufthavnen, som varetager momsrefusion på vegne af Salling Group. På den måde sikres det, at du får refunderet dine penge hurtigere. Du kan finde mere info på www.globalblue.com.
Inden for EU
Diplomater, ambassadeansatte samt udstationererede gennem forsvarsministeriet bosat inden for EU kan ansøge om momsrefusion direkte hos Salling Group. Privatlivspolitik for momsrefusion "inden for EU" kan findes her.
Du skal fremsende følgende, for at vi kan refundere moms:
- Kopi af en gyldig underskrevet momsfritagelsesattest og dokumentation for udstationering
- Udfyldt momsrefusionsblanket, hvis varen er købt i fysisk varehus (skal udfyldes af varehuset)
- Kvittering eller faktura på dit køb
- Dokumentation for, at dine varer er udført af Danmark
- Registreringsnr. og kontonr. samt navn i et ikke-redigerbart billede. Eksempelvis et screenshot fra netbank.
- Din e-mail adresse, så vi nemt kan kontakte dig, hvis vi har uddybende spørgsmål.
Dokumentationen skal fremsendes til enten:
E-mail: salg@sallinggroup.com
eller til
Salling Group
Att. Momsrefusion
Rosbjergvej 33
DK – 8220 Brabrand
Kontakt kundeservice
Hvis du har spørgsmål, kan du kontakte os ved at klikke på den blå knap under denne artikel.